Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu Bangkok & Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu

Bangkok & Chiang Mai

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

06 Maart 2016 | Thailand, Chiang Mai

De 2 dagen in Kuta hebben we niet veel gedaan behalve naar het winkelcentrum geweest en het strand. We zijn nog 1 avond op stap geweest in de skygarden. Dit is een bekende grote club. Het was echt ontzettend groot en hebben lang niet alles gezien. De terug weg was een beetje gek. Je moet namelijk erg uitkijken daar voor de Maffia. En jahoor er kwam een jongen met een scooter naast ons rijden om vervolgens terug te komen met 5 anderen. Stonden ze dan om ons heen. Jeppe liep door en ondertussen was ik al omringd. Gelukkig zijn die jongetjes daar niet zo groot en kan ik ook redelijk vals kijken. Jeppe kwam terug en we zijn er vandoor gegaan.

De volgende dag gingen we met het vliegtuig terug naar Thailand. De reis was erg lang omdat er een tussenstop van 5 uur hadden in singapore. Aangekomen weer in Bangkok was het al heel laat. We gingen nog tickets halen bij het trein station zodat we de volgende ochtend naar Chiang Mai konden.

De reis naar Chiang mai duurde 12 uur, met de trein. Veschrikkelijk was dat. In chiang Mai aangekomen gingen we gelijk naar de Sunday night market. Bekende markt die dus elke zondag is. Deze straat was 1km lang en stond vol met gezellige kraampjes. Erg leuke sfeer. Ik kan Chiang Mai toch beschrijven als het wat rustiger Bangkok.

De volgende dag hebben we in de middag niet echt iets bijzonders gedaan. We waren allebij redelijk kapot van het kort/ niet goed slapen en het reizen. In de avond zijn we naar een boks wedstrijd geweest. In thailand is dit natuurlijk de sport. Dit was een leuke avond.

De volgende dag zijn we naar de way Phrathat Doi gegaan. Dit is een tempel die op een berg ligt. Ik dacht eerst o gewoon op een heuveltje maar het was nog best wel hoog.. Uiteindelijk wel mooi uitzicht gehad over Chiang Mai. Voordat je bij de tempel komt moet je natuurlijk wel even 300 traptreden omhoog. In de hitte.

Ook was er een dierentuin. Hier hebben we ook een hele dag rond gelopen. Dit lag ook op een heuvel dus was af en toe wel even pittig. Er waren hier veel verschillende dieren, meer dan in Bangkok. Er zat ook een aquarium bij dus ik wou wel oog in oog met mijn grote angst 'de haai' komen te staan. Niet gevonden. Wel hebben we een panda mogen bewonderen.

In de avond zijn we naar een ladyboys cabaret geweest. Het was geweldig. Cabraret/dans avond door ladyboys. Bij sommige kon je totaal niet zien dat het een man was. Dit was wel echt de avond van de hele reis. Hebben erg gelachen en natuurlijk werd Jeppe tijdens de show nog even aangevallen. Prachtig.  Op het laatst nog even met ze op de foto.

Verder was er nog een Night market. Ook wel bekend als the night bazaar. Hier hebben we elke avond gegeten en rond gelopen. Eten doe je hier voor maximaal €1.50. Ze hadden veel verschillende soorten kraampjes. Ik kon natuurlijk het niet laten om me laatste beetje geld hier in te stoppen.

Na 5 nachten  in Chiang Mai te zijn geweest, zijn we met de nachttrein weer terug gegaan naar Bangkok. Weer 1 woord, verschrikkelijk. Na ongeveer 2 tot 3 uur slaap werden we wakker gemaakt. En hoe. Die vrouw die zat om me rug te tikken alsof ze een specht was. Dit moet je niet bij mij doen sochtends al helemaal niet met zo weinig slaap. Om half 6 stapte we de trein uit en gingen vervoer zoeken naar het hotel. We hadden aangevraagd of we eerder er in mochten.

Aangekomen bij het hotel zei die man dat hij geen reservering kon vinden. Dus ik mijn paspoort afgeven maar hij bleef nee schudden. Ik had die vent bijna over de bali heen getrokken want hoe kunnen hun geen reservering hebben, als ik wel een bevestiging heb. Jeppe was ook niet zo vrolijk en zei, ik hoop maar dat ze een kamer hebben anders schijt ik de hele balie onder. Vanaf dat moment kon ik weer lachen maar moesten wel tot 12 uur wachten tot we een kamer in konden. Stond je dan om half 7 sochtends. Uiteindelijk konden we er om 10 uur in en ben gelijk in slaap gevallen. In de middag hebben we aan het zwembad gelegen.

In Bangkok hebben we verder niet meer iets bijzonders gedaan omdat we hier al een week hadden gezeten en alles wel hadden gezien. We hebben elke avond gegeten op khoa San Road. In de middag telkens aan het zwembad gelegen en ik 1keer naar een winkel centrum geweest. Op dit moment ben ik al 5 dagen thuis en had dit niemand verteld. Mijn laatste filmpje is dan ook reacties van mensen dat ik terug ben. We zijn woensdag 2 maart terug gekomen na een reis van 17.5 uur. Dit kwam door onze tussenstop in Dubai! Ik heb een super leuke reis gehad en ga dit zeker vaker doen Hierbij ga ik dus ook mijn blog sluiten en heb genoten van alle reacties! Laat hier nog even een reactie achter en tot snel!

• 06 Maart 2016 - 16:23

Dieuwke :

En ik kan weer van jou genieten

• 06 Maart 2016 - 16:24

John Damsma :

Kuta jongens....

• 07 Maart 2016 - 18:57

Bea:

't Zal wel moeilijk zijn om weer om te schakelen naar je gewone dagelijkse bezigheden. Maar met een beetje 'veel meer' nachtrust zal dat wel lukken. Bedankt voor je leuke reisverslagen, zo kon ik ook vanachter mijn computer meereizen.