Laatste dag Bangkok & eerste dagen Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok & eerste dagen Koh Samui - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok & eerste dagen Koh Samui

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

28 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

De 1e week ging echt veel te snel voorbij. Op de laatste dag in Bangkok zijn we nog 12 km gaan fietsen. Hoe we dit aangedurft hebben geen idee, en nee ik ben niet gevallen(ja verbaasd mij ook). We hadden een nederlandse reisgids (Frits) die ontzettend grappig was. Tijdens de tour fietsten we letterlijk door de woonkamer van de mensen. Ook fietsen we door marktjes heen en de smalste steegjes. Een hele ervaring maar wel super leuk, ik heb bijna alles gefilmt.

De volgende dag moesten we om 2 uur uitchecken dus hebben rustig onze backpacks weer ingepakt. Natuurlijk paste me spullen er niet meer allemaal in, mama waar was je haha. Na het uitchecken hebben we nog bij het zwembad gezeten en zijn we richten het station gegaan. Hier moesten we nog 1.5 uur wachten. Bij de trein aangekomen werd ons een hokje aangewezen waar we de komende 12 uur moesten gaan leven. Drama, maar wel weer een leuke ervaring. Om 20;00 werden de bedden uitgeklapt en stond er een stapelbed. Dit lag zo heerlijk, zodra de trein remde rolde ik er namelijk absoluut niet uit. Na een uur slaap kwam de conducteur ons om 4u snachts wakker maken dat we er waren. Hierna hebben we nog een tijdje met de bus en boot gereisd, want de eindbestemming is het eiland Koh Samui.

Om 1 uur smiddags kwamen we eindelijk aan bij het hotel aan Lamai beach, en kregen we te horen dat we een gratis upgrade hadden. Prima! Echt een super mooie kamer aan zee. Mij hoor je niet klagen. We hebben gelijk een massage gedaan en ik heb daarna een pizza naar binnen geschoven.

De volgende ochtend werd ik wakker omdat ik dacht dat de douche aanstond. Jeppe dacht het zelfde en ging kijken maar er was niks. Toen besefte we dat het van buiten kwam... Er was geen strand meer te zien en er waren ontzettend hoge golven. Dikke storm. Hebben wij weer, het was ook te mooi om waar te zijn. Na de heledag een beetje binnen te hebben gehangen hebben we nog maar een massage gedaan in de straat. Het hutje bij ons hotel was namelijk meegenomen door de zee. In de avond kon ik het niet laten om weer pizza te eten...

De volgende ochtend gingen we verder naar Chaweng beach. Deze plaats staat bekent om het uitgaan. Dit is perfect want om 0000 werd ik 20. In de middag zijn we naar het centrum gelopen en kwamen we een Hollandbar tegen. Hier hebben we ons vol gegeten met frikadellen, kroketten en bitterballen. Asociaal duur maar het was het waard.

In de avond zijn we naar de arkbar gegaan. Dit is 1 van de bekendste strandfeesten dus gingen hier mijn verjaardag vieren. Het was een gezellige avond, ik had zelf niet eens door dat het 0000 was..

Overdag wouden we natuulijk wat leuks gaan doen dus zijn we naar een waterpark gegaan met mensen die we de avond ervoor hadden leren kennen. Enthousiast gingen we er heen maar toen we aankwamen bleek er maar een paar glijbanen te zijn en het park was eigenlijk voor kinderen. We hebben ons prima vermaakt verder. In de avond zijn we weer met zn alle naar de arkbar gegaan om me verjaardag af te sluiten. Super gezellig!

De volgende dag ging onze reis door naar Maenam beach. Na veel te weinig slaap moest ik natuurlijk alles nog snel in me backpack duwen. Eerst gingen we een stop maken bij het vliegveld zodat we vliegtickets konden boeken naar Bali.

Aangekomen bij het bungalowpark begon het ontzettend hard te regenen. Helaas zag het park er op de plaatjes mooier uit dan in werkelijkheid. We vonden het 10 keer niks dus ik ben naar de receptie gegaan om me geld terug te vragen zodat we weg konden. 4 receptionistes stonden voor me helemaal in de stress wat ze moesten doen en bleven allemaal dingen zeggen. Natuurlijk bleef ik bij mijn punt en strak voor me uitkijken. Ik wou gewoon me geld en weer terug naar Chaweng beach. Uiteindelijk is dit gelukt en zijn we weer terug op het park! Hier blijven we nog 3 nachten en gaan dan door naar Bali!  Tot zo ver weer een paar dagen van ons avontuur.

  • 28 Januari 2016 - 14:51

    John Damsma:

    Hahahaa. ....., "mama waar was je"......

  • 28 Januari 2016 - 23:11

    Bea:

    Hi Renske,

    Het is wel een natte bedoening daar zeg. En dan ga je ook nog op je verjaardag naar een waterpark, hahaha.

  • 29 Januari 2016 - 00:07

    Dieuwke :

    Hoezo een maand in Thailand of kan ik niet rekenen ha ha. Ik zie je zo wel snel weer, ook gezellig ! Hangt je backpack nog scheef?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Renske

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 2863

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: