Naar Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Renske Damsma - WaarBenJij.nu Naar Bali! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Renske Damsma - WaarBenJij.nu

Naar Bali!

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

03 Februari 2016 | Indonesië, Kuta

De laatste 3 dagen op Koh Samui hebben we 1 'actieve' dag gehad. We zijn met een soort boottocht mee gegaan en hebben gesnorkelt en gekajakt. De andere dagen hebben we aan het zwembad gelegen.

Als eerst gingen we met een boot naar Koh Phangan om nog mensen op te halen. Hierna zijn we door gegaan naar naar kleine eilandjes er omheen om te gaan snorkelen. Natuurlijk vind ik vissen dood eng en hou niet van de zee omdat er haaien zwemmen. Ik heb dus eerst alleen maar om me geen geslagen en getrapt. Uiteindelijk heb ik toch nog even gesnorkelt. Na het snorkelen zijn we naar een uitzichtpunt gelopen. Dit was op een berg waardoor je mooi over de zee kon kijken. Hierna hebben we nog een stuk gekajakt. In de avond hebben we onze backpacks weer ingepakt en de boardingspassen uitgeprint.

De volgende ochtend checkte we om 10 uur uit om vervolgens naar het vliegveld te gaan. Hier begon het drama, we mochten indonesie niet in. We gingen naar de balie waar je je bagage dumpt bij Singapore airlines, toen vroeg die vrouw wanneer we weer weg gingen uit Indonesië.  We hadden geen idee wanneer we weer verder gingen. Ze vertelde dat we Indonesië niet inkomen als we geen bewijs hebben dat we ook weer weggaan. We moesten dus een vliegticket terug hebben. Probleem 1, beide geen reader voor internet bankieren en geen creditcard dus kon niet via internet. Werden we door verwezen naar bangkokairways, om daar een ticket te kopen. Wij daar heen, zeiden ze dat er geen vluchten gingen naar Bali dus, weer terug gestuurd naar Singapore Airlines. Zo ging het door en uiteindelijk nog naar Thai airways doorverwezen maar die deden alleen retour tickets. We hadden toen nog een uur de tijd om ons vliegtuig te halen. Toen heb ik me ouders uit bed gebeld en uitgelegd en heeft me vader 2 tickets gekocht terug zodat we bewijs hadden dat we weer indonesie uitgingen. Natuurlijk werkte mijn email totaal niet mee en ontvingen we maar niet de mail met het bewijs. We hadden toen nog 5 minuten voor de boarding sloot en zijn toen eerst naar het vliegtuig gerend om naar Singapore te vliegen. Uiteindelijk is alles goed gekomen maar wat een drama.

Aangekomen in Bali gingen we naar ons hostel toe in Kuta. Er waren 24 bedden in 1 kamer, met een rolgordijn bij elk bed. Drama. De volgende ochtend bleken en bedwantsen te zijn en ik zit er helemaal onder. Ook gewoon niet een klein beetje maar me hele been zit onder de bulten. Toen hebben we een apparte slaapkamer gekregen . In de middag zijn we naar het strand gegaan. Hier heb ik een massage gekregen. Er lopen hier allemaal mensen over het strand die dingen verkopen, maar ook voor massages pedicure etc. Op een gegeven moment stonden er 3 vrouwen om me heen en ze wouden ook gewoon niet weg gaan. Gewoon altijd doen alsof je slaapt :). Na een hele dag strand zijn we ergens gaan eten.  Het is hier echt ontzettend goedkoop. Je kan met zn 2e voor 7 euro intotaal uiteten. Aangezien we deze nacht weer in het zelfde hostel sliepen met de bedwantsen, had ik mezelf helemaal ingepakt ookal was het ontzettend warm. Telkens als ik wakker werd pakte ik gelijk me zaklamp om om me heen te schijnen. Gelukkig deze nacht niks.

 De volgende zijn we naar een hotel gegaan in Sanur. Hier hebben we een 'scooter' (motor) gehuurd en zijn we de weg opgescheurd. Ze rijden hier ergen dan in Bangkok en het was eerst ontzettend eng. We zijn ook de grote wegen opgegaan. Ik heb wel een paar keer de fout gemaakt dat ik rechts gingen rijden, ze rijden hier namelijk ook links. Wat me ook echt verbaasde is dat ik werk ingehaald door jongetjes van 12. Kan hier allemaal. Zoals me zus het zou zeggen, pak een ei en gooi het tegen de muur, dat is jou hoofd als je valt. Maar we leven nog. De scooter hebben we voor 2 dagen gehuurd. Natuurlijk dag 2 (vandaag) regent het ontzettend hard en kunnen geen kant op. Het water staat tot boven onze enkels. Natuurlijk zijn we wel even een stukje gaan lopen met me prachtige poncho aan, en zat iedereen me weer raar aan te kijken.

Nu ga ik lekker de heledag verder huilen aangezien het alleen nog maar gaat regenen de komende 2 weken. Ben je een keer op Bali...

  • 03 Februari 2016 - 08:25

    Dieuwke :

    Wel zielig hoor al die regen.

  • 03 Februari 2016 - 11:52

    Johndamsma :

    Van je ouders moet je het maar hebben! Midden in de nacht opstaan om vliegtickets te kopen. ...... Regen, dat is mooi balen zeg, maar het geeft ook de mogelijkheid om eens even een paar van die mooie tempels te bezoeken of Balinese danskunst te bekijken of iets anders cultureels ; -)
    Maak er wat van en blijf mooie reisverslag maken! Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Renske

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 2865

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: