Heenreis & bijkomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu Heenreis & bijkomen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renske Damsma - WaarBenJij.nu

Heenreis & bijkomen

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

17 Januari 2016 | Thailand, Bangkok

Na dat de backpacks op de loopband verdwenen en ik afscheid moest nemen was het dan eindelijk zo ver. Terwijl we richting de gate liepen zag ik een pizza tentje waar ik natuurlijk nog snel een pizza naar binnen moest schuiven. Aangekomen bij de gate hoefde we niet meer lang te wachten en gingen we het vliegtuig in. Ik moest wel me lach een beetje inhouden om de stewardess die op z'n engels 'welcome on board' probeerde te zeggen. Gelukkig hadden we in het vliegtuig een plekje bij de vleugel. Na een 11 uur lange vlucht met eten wat niet te doen was kwamen we aan in Bangkok om 0630.

Eerst gingen we de backpacks van de band afhalen. Die van mij rolde net langs toen we aankwamen lopen waar ik blij achteraan ging  huppelen. Daarna gingen we wat geld opnemen zodat we vervoer konden betalen naar het hotel. Ik leg wat kleingeld op de balie en er word gelijk in het thais geroepen dat ze geen kleingeld aannemen. Dat begreep ik aan de boze blik, de afkeurende vinger en het geld dat ze woest terug schoof. We konden er wel om lachen. Toen maar geld halen uit de pinautomaat maar natuurlijk deed mijn pinpas het niet, was te verwachten. Gelukkig had ik nog wat cash geld dat ik kon wisselen. We zijn hierna opzoek gegaan naar een plek waar je simkaarten kon kopen en wat is het hier goedkoop!! Ik heb nu dus ook een Thais nummer.

Nadat alles klaar was liepen we naar buiten en het was gelijk smoor heet, en dat om half 8 sochtends. We hebben een taxi gezocht en zijn naar het hotel gegaan. Tijdens de taxi rit hebben we onze ogen uitgekeken.. wat is Bangkok ongelofelijk mooi en groot. Ook raakte ik helemaal in de stress over het verkeer, als ik die taxichauffeur was, was ik allang overspannen geweest. Links rijden is al 1 ding, maar je wordt ook van alle kanten ingehaald. We houden het wel bij lopen.

Aangekomen in het hotel (3 uur voor incheck tijd) konden we gelukkig gelijk naar de kamer toe. Grappig dat de receptie op de 11e verdieping zit, minder grappig dat wij op de 22e verdieping zitten want ik heb ontzettend hoogtevrees. Ik ben gelijk me spullen gaan uitpakken en in kastjes gaan proppen. Ik had gelezen op internet dat je je kleren niet op de grond mocht laten liggen i.v.m schorpioenen etc.... nadat we ons erover hadden verbaasd dat je geen wc papier in de wc mag gooien maar je je moet schoonmaken met een spuit, zag ik het eerste beest. Hui-len.

De 1e avond lekker in het hotel gegeten, we waren echt kapot. Het is natuurlijk super wennen aan het tijdsverschil, het is hier 6uur later. Na het eten zijn we op de kamer een beetje gaan hangen en gaan bijkomen van de reis. Ik heb bijna de hele nacht geen oog dichtgedaan en toen ik eindelijk in slaap kon komen stond Jeppe naast me bed dat ik eruit moest voor het ontbijt. Moeilijk chagrijnig kwam ik eruit en gingen naar de ontbijtzaal. De geur van noodles,rijst etc overheersde.. gelukkig zagen we croissantjes liggen en zijn we daar op afgestapt.

Na het ontbijt zijn we naar het zwembad gegaan dat uitzicht heeft over Bangkok. Me eerste nagel is ondertussen gesneuveld. Na een paar uur in de zon bedachten we ons dat het handig is om zonnebrand te gebruiken. Helaas was het al te laat en zijn nu beide helemaal rood. Deze dag zijn we redelijk uitgerust. Tot zo ver onze reis.

  • 17 Januari 2016 - 13:42

    Dieuwke :

    Helemaal super ☺behalve rondlopen als een kreeft

  • 17 Januari 2016 - 13:44

    John Damsma:

    Dat klinkt nu al fantastisch!

  • 17 Januari 2016 - 14:14

    Amber:

    Hahaha, sukkel! Jaloersssss xxxx

  • 20 Januari 2016 - 15:13

    Immy:

    Geweldig om alles te lezen.
    Jij hebt het wel na je zin daar.
    Veel plezier.

  • 20 Januari 2016 - 15:13

    Immy:

    Geweldig om alles te lezen.
    Jij hebt het wel na je zin daar.
    Veel plezier.

  • 20 Januari 2016 - 15:15

    Immy:

    Beter een dubbel berichtje dan geen berichtje.
    Haha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Renske

Actief sinds 17 Jan. 2016
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 2872

Voorgaande reizen:

15 Januari 2016 - 01 Mei 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: